منتديات هالو دوت جدعان

قهلن و سهلن بكل شاب و كل فتاء .. قفشناك يا عم الزاير .. إنتا معانا النهردة فى منتديات هالو جدعان .. منتدى جامد موووووز .. مش هنقولك سجل .. هنقولك شوف بنفسك و أحكم لو عاجبك سجل و انضم مع الجدعان هتنورر .. هتبقا نجفة يعنى .. و أول ما تسجل صدقنى ، هنستقبلك أحسن إستقبال هنرش ورد بقه و هتبقا هيصة

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

منتديات هالو دوت جدعان

قهلن و سهلن بكل شاب و كل فتاء .. قفشناك يا عم الزاير .. إنتا معانا النهردة فى منتديات هالو جدعان .. منتدى جامد موووووز .. مش هنقولك سجل .. هنقولك شوف بنفسك و أحكم لو عاجبك سجل و انضم مع الجدعان هتنورر .. هتبقا نجفة يعنى .. و أول ما تسجل صدقنى ، هنستقبلك أحسن إستقبال هنرش ورد بقه و هتبقا هيصة

منتديات هالو دوت جدعان

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

MeMo
mrmr150
الكل باطل
loloht
البروف
9 مشترك

من هو تيمووو !!

البروف
    البروف

لســــــه قاعد لكــــــــم

الإقآمهـ : كل سنه وانتا بصحه وسلام يا نجم وعقبال يارب المليون سنه اخوك......مصطفى

من هو تيمووو !! Empty من هو تيمووو !!

مُساهمة من طرف البروف الأربعاء 14 مارس 2007, 7:15 am

ازيكو يا جماعه معلش بقه انا هاتكلم فى موضوع جامد وممكن يزعل ناس منى خاصه لولو :)
    الموضوع بيتكلم عن تامر حسنى..
    يعنى بصراحه انا شايف ان تامر حسنى والشهير بتيمو واخد اهميه جامده قوى زايده عن حدها مش عارف ليه مع انه
    عادى يعنى .. شاب عادى وكمان اقل من العادى " دا رايى يعنى " كل اللى فيه ان صوته حلو وعادى برده فى كتير
    جدا صوتهم حلو وبعدين دا ممثل قبل ما يبقى مغنى . بيجى فى القنوات بريئ ومالوش فى حاجه ومحترم وذات خلق و
    عطوف وحنين وحبيب وانه اتخان ولكن عمره مايخون ودا كله مش صح يعنى بس الحقيقى بقه ان فى ناس كتيره جدا جدا احق اننا نبقى من معجبيها عن تيمو واساسا الفئه دى بتاعه الممثلين والمغنين فئه تعبانه يعنى .
    اصل الواحد ببشوف حاجات غريبه يعنى ممكن تقولو اغرب من هانى نفسه :) ان البنات معجبه بيه قوى وباخباره
    ومافيش حد بيسال عنى :D :D ..
    دا واحد غنى لمصر ولو كنا بنحبها وبتاع وهوا اصلا متهرب من الجيش ومعجبيه زعلو قوى انه اتقبض عليه ياسلام
    هوا مش راجل ولا ايه ؟ والمفروض يأدى الخدمه ولا هوا بيحبها على التليفزيون بس ..
    انا عن نفسى بسمعله بس مش لدرجه انى اعرف اخباره وكلام من دا وصوره وبتاع . طبعا سواء هوا ولا كل الشله
    بتاعته واللى زيه يعنى بس هوا اخد اكتر من حقه جامد يعنى ..
    وفى النهايه احب اقول ان الكلام دا لا يمس معجبينه بشيئ . انا بحبهم يعنى بس هوا لأااااا و...... بس
    البروف
    loloht
    loloht

الإقآمهـ : hiiiiiiiiiii

من هو تيمووو !! Empty رد: من هو تيمووو !!

مُساهمة من طرف loloht الخميس 15 مارس 2007, 7:07 pm

ازيكو يا جماعه معلش بقه انا هاتكلم فى موضوع جامد وممكن يزعل ناس منى خاصه لولو :)
    الموضوع بيتكلم عن تامر حسنى

تؤتؤ ليه بس كده يا بروف
    اولا يا سيدى الكلام ميزعلش حد ومش ممكن يزعلنى لان اختلاف الراى لا يفسد للود قضيه:)
    يعنى بصراحه انا شايف ان تامر حسنى والشهير بتيمو واخد اهميه جامده قوى زايده عن حدها مش عارف ليه مع انه
    عادى يعنى .. شاب عادى وكمان اقل من العادى " دا رايى يعنى "

طبعا لازم يكون عادى ما هو مفهوش حاجه زياده عن اى بنى ادم واللى محبب الناس فيه انه عادى شاب مكافح كافح لغايه لما وصل للى نفسه فيه يعنى بيمثل شباب كتير من شبابنا (طبعا مع احترامى الشديد لرايك)
    كل اللى فيه ان صوته حلو وعادى برده فى كتير
    جدا صوتهم حلو وبعدين دا ممثل قبل ما يبقى ميكون مغنى

صوتو فعلا حلو اوى بس يمكن زى ما انت بتقول ان فى ناس صوتهم احلى منه بس ده اللى صوته بيوصلنا لانه احساسه عالى اوى فى اغانيه بيقدر يوصلنا الاغنيه صح وبنعيش معاه فى اغانيه وكل الناس بتحبها وبتتاثر بيها سواء كانت اغانى فرح او حزن زى طبعا اغانى كتي منها (ميحرمنيش منك - بعيش _حرقه دم) وحاجات كتيروبعدين ايه المشكله انه ممثل قبل ما يكون مغنى انا شايفه انه ناجح فى الاتنين وفى طبعا شواهد كتير زى ايرادات افلامه (سيد العاطفى وحاله حب) وكمان نسبه مبيعات شرايطه(حب - عينيا بتحبك
    بيجى فى القنوات بريئ ومالوش فى حاجه ومحترم وذات خلق و
    عطوف وحنين وحبيب وانه اتخان ولكن عمره مايخون ودا كله مش صح

مين قالك ان ده مش صح اعتقد ان دى حاجه ربنا لوحده اعلم بيها وبعدين فعلا فيه الصفات دى بشهاده كل الناس
    بس الحقيقى بقه ان فى ناس كتيره جدا جدا احق اننا نبقى من معجبيها عن تيمو واساسا الفئه دى بتاعه الممثلين والمغنين فئه تعبانه يعنى .

اكيد طبعا فى ناس كتير جداااااااااااااااا احق اننا نكون من معجبينها عن تامر دى عندك حق فيه لانه طبعا فى ناس احسن منه كتير وفى ناس اوحش منه كتير يعنى الدنيا فيها كل حاجه
    اصل الواحد ببشوف حاجات غريبه يعنى ممكن تقولو اغرب من هانى نفسه :) ان البنات معجبه بيه قوى وباخباره
    ومافيش حد بيسال عنى :D :D

هههههههههههههههههههههههههههههههههههه لو الموضوع كده يا سيدى وكل الهجوم ده عشان كده يبقى سهله هبقى اخلى اصحابى البنات يسالو عليك :D
    دا واحد غنى لمصر ولو كنا بنحبها وبتاع وهوا اصلا متهرب من الجيش ومعجبيه زعلو قوى انه اتقبض عليه ياسلام
    هوا مش راجل ولا ايه ؟ والمفروض يأدى الخدمه ولا هوا بيحبها على التليفزيون بس ..
    اولا هو من حقه انه يحب مصر زى اى حد وبعدين انا مش حقولك انه مغلطش اه هو غلط بس هو مش ملاك عشان ميغلطش هاتلى حد فى الدنيا دى كلها معندوش غلطات اكيد كلنا عندنا غلطات وغلطات كبيرة كمان اصل مفيش انسان معصوم من الخطأ
    واكيد طبعا معجبيه زعلو عليه لما اتسجن لانهم بيحبو واظن ان اى حد بيحب اى حد يبقى من حقوانه يزعل عليه لما يوقع فى مشكله لو ده محصلش يبقى الدنيا مش حيبقى فيها خير ولا الناس فيها خير
    وبعدين اعتقد ان 99%من شبابنا نفسهم يتخلصو من موضوع الخدمه العسكريه دى واكيد انت كده وكل الشباب كده ولو جتلهم الفرصه حيتخلصو من الخدمه العسكريه على طول
    انا عن نفسى بسمعله بس مش لدرجه انى اعرف اخباره وكلام من دا وصوره وبتاع . طبعا سواء هوا ولا كل الشله
    بتاعته واللى زيه يعنى بس هوا اخد اكتر من حقه جامد يعنى ..

ماهو مش كل الناس حتهتم انها تعرف اخباره
    هو مخدش اكتر من حقه ولا حاجه هو بس خد حقه لانه بجد فنان جامد ويستحق كده وبعدين هو مش مغنى بس ده مغنى وممثل ومؤلف وملحن وبيكتب قصص افلام
    وفى النهايه احب اقول ان الكلام دا لا يمس معجبينه بشيئ . انا بحبهم يعنى بس هوا لأااااا و...... بس
    البروف

هههههههههههههههههه ماشى يا سيدى بردو اختلاف الراى لايفسد للود قضيه وكل واحد حر يحب مين وميحبش مسن
    لولو
    الكل باطل
    الكل باطل

[ Mms ..~ : من هو تيمووو !! Mms-21

مُساهمة من طرف الكل باطل الخميس 15 مارس 2007, 7:37 pm

حبيبى يا بروف كنت ناوى اعملها من زمان :)

بصوا بقى يا جماعة
    قبل ما ابدا كلامى احب احيي لولو على رايها لانى كنت متوقع رد تانى غير دة

ثانيا فى كلام ليها كويس جدا ومقبول وكلام تانى غريب
    يعنى لولو بتقول ان اى حد بيغلط وانه عاوز يسيب الخدمة العسكرية
    لولو انا عاوز اقولك حاجة هو كل شئ نصيب بس انا كنت واخد تاجيل من الجيش وضاعت عليا وظيفة فى شركة بترول علشان الشهادة اتاخرت مع انى كدة كدة معروف انى مش هدخل بس علشان الشهادة اتاخرت راحت الشغله
    واحد زميلى والله والله دفعتى وكان بيروح معايا برضة ايام التاجيل راحت عليه بعثة المانيا علشان الشهادة اتاخرت
    يبقى الاخ تيمو ولا مش عارف بتسموة ايه ميدخلش الجيش ويزور وفى الاخر يتعمله مظاهرات ( تيمو برئ) لا والله عظيم يا شعب مصر وعظيم يا شبابنا

انا يا لولو كنت فى منتدى قبل كدة وسبته بسبب الموضوع دة
    تخيلوا معايا يا جماعة ... راااجل مش هقول بنت راجل راجل يعنى المفروض كاتب موضوع بيقول ان اللى عندة ارق ومش عارف ينام يعلق صورة تيمو جامبه ع السرير ويبص فى عينيه هينام على طول ... ( مش بقولكم راجل )
    ولما قلتله يعنى معدش اذكار المساء ولا آيه الكرسي ولا الصلاة قبل النوم,,, مقولكوش بقى ع اللى حصل
    قالى بص بقى مواضيع تيمو فوق الجميع وقال لصاحب المنتدى بص بقي انت عارف انا بحب تيمو قد ايه وهو كمان بيحبنى اد ايه ( يا خلالالالاسي انا بصراحة غيران منه يا جماعة علشان تيمو بيحبه :))

موضوع تانى واحدة كاتبه انها مجرد ما تسمع اسم تامر اعصابها بترتاح ( لا برافو عليكي )

دة غير الاسماء اللى بنشوفها فى المنتديات ( متيمه تامر - عاشقة تامر - مهوسة تامر ) بالزمة مش عيب
    انا على فكرة بحب محمد منير جدا بس بحب المواضيع اللى بيغنلها الكلام الاداء
    لكن يوم ما الاقى واحد كاتب موضوع ( اخر اغانى تيمو فى المحنة ) محنة ايه بس واحد هربان من الجيش تبقى محنة
    وكان يوم مطلعلوش شمس عليا انا والبروف لما اتكلمنا هو اتطرد وانا انسحبت :):)

وفى حاجة تانية يا جماعة مهمة جدااااااااااااا كانوا كاتبين تيمو فى الصحف العالمية وجايبين شوية جرايد ولازقين عليها اخبار على تيمو بصورة سازجه جداااااااااااا

وواضح انه ما اخدتش الابتدائيه لان كاتب الكلام الانجليزى غلط تمااااااااما مترجم مثلا كلمه العالم warld مش world وطبعا دة اللى انا فاكرة فى كلام كتير جدا كدة حاجة بصراخة مسخرة تعد تضحك وانت بتشوف المقال

غير ان فى حاجة انا بتضايق من اى جمهور مهما كان حتى لو لمحمد منير اللى بحبه جدا ان اسمع بنت شافت مغنى ولا ولد شاف مغنيه يا حرام قلبى بيتقطع تقاطيع الولد او البنت يشوفوا المغنى او المغنية واسمع بقي ( وااااااااو اااااااااااة تيموووووو فوفووووووو يا فلالانة يا علانة ) بالزمة دى عادتنا وتقاليدنا

المهم كان يوم ما يعلم بيه الا ربنا يوم ما اعترضنا

اة عاوز اقول حاجة بزمتكم اتعمل للرسول عليه الصلاة والسلام كدة لما اتشتم من الكلاب الدنماركية ولا بنلاقى منتدى فى مجموعة اعضاء بشكل رهيب كدة يدفعوا عن الرسول علية الصلاة والسلام كدة

يا جماعة عاوز تسمع اغنية ماشي تحب مغنى وماله لكن بالاسلوب دة تعلق صورتة وتبص فى عينه قبل ما تنام ( عليه العوض فى الرجاله)
    تيمو يسيب خطيبته علشان غضب معجباته ( لا مخلص يلا ) ( والمعجبات اخر احترام)
    واحدة يغم عليها اول ما تسوف تيمو ( معلش هجيبلك بصل واجيلك افوقك)
    واحدة تستنى تيمو قدام بيته مش عارف كدة كام يوم ( بلييييز يا انسه سلميلى على بابا واخواتك الرجاله كتير)

و ولا يهمك يا بروف هجبلك معجبات يستنوك على باب الكنترول فى الوردية ويقولك يا سوووووورا بس بشرط تزور وتهرب م الجيش وتسيب خطيبتك

يا شباب مصر العظيم والمناضل
    الدرس انتهى لموا الكراريس ,, ولنا عودة
    loloht
    loloht

مُساهمة من طرف loloht الجمعة 16 مارس 2007, 12:32 am

ياااااااااه لا مش للدرجه دى خالص يا ميجو ان عمرى ما كنت ولا احب انى اكون كده انا اه بحب تامر بس حب عادى كمجرد اهتمام بفنان بس مش لدرجه ان اسهر بالليل افكر فيه والهبل ده
    ده بقى اللى بجد اسمه هبل وانا محبش انى اكون كده
    انا حقولك على حاجه اكيد اى حد فى سنى بيقى ليه اهتمامات بحد معين بس اكيد هتتغير ممكن النهارده ممكن بكره الله اعلم بس انا شايفه ان اه تامر فنان زى العسل واه بحبه بس انا بكرهه اللى بيخدو قدوة ليهم مش عشان هو وحش ولا حاجه بس مفروض لما حد يجى ياخد قدوة ليه ياخد شخصيه زى الرسول (ص) او حد من الصحابه
    وبعدين بلاش الموضوع المقارنه بين تامر وبين الرسول(ص) ايه جاب د لده متنفعش المقارنه خالص
    وبعدين موضوع انى بقول ان اى حد بيغلط صح فعلا كل الناس بتغلط بس اكيد بتختلف غلطات كل واحد عن التانى وبردو اكيد كل واحد بيقى ليه غلطات كبيرة
    وموضوع الجيش انا بس بقول انه بيبقى عقبه فى مستقبل كل شاب وكل واحد بيتمنى انه يتخلص منه بس ده طبعااااااااااااااا ما يغرلوش اللى عممله بس احنا بنى دمين ومفروض نسامح بعض يأما الدنيا هتبقى وحشه اوى لوو محدش قدر يسامح حد
    وميرسى يا ميجو على رايك وانا بجد مقتنعه بيه وبقول تااااااااانى اختلاف الراى لايفسد للود قضيه
    mrmr150
    mrmr150

مُساهمة من طرف mrmr150 الجمعة 16 مارس 2007, 3:15 am

طب انا هرد عليك يا ياسر انت و ميجو
    بسؤال انتو حارقين دمك و مضايقين من تيمو ليه؟
    بلاش ام الحقد ده :P
    و بعدين بالنسبه لمن هو تيمو
    فتامر غني عن التعريف
    MeMo
    MeMo
    المـديـر العـــام
    المـديـر العـــام

[ Mms ..~ : من هو تيمووو !! Mms-25
    هوايتى : النــــت
    العمل : العمل عمل ربنا
    الإقآمهـ : هنا أهوه

مُساهمة من طرف MeMo الجمعة 16 مارس 2007, 3:37 am

بروف بصراحه انا معاك انتا و ماجد :D

كل الكلام اللى انا عايز اقوله انتوا قولتوه :D
    الكل باطل
    الكل باطل

مُساهمة من طرف الكل باطل الجمعة 16 مارس 2007, 6:36 am

شكرا لولو

انا طبعا مش بقاااااااااااارن لا سمح الله انا بس بقول حالنا وصل لفين

دارتن شكر ليك

مرمر ...بس انا مش بحقد عليه ولا على غيرة فميش ام الحقد ولا حاجة

ثانيا لو تيمو غنى عن التعريف يا مرمر
    فالحمد لله انى مش معروف لحد
    البروف
    البروف

الإقآمهـ : كل سنه وانتا بصحه وسلام يا نجم وعقبال يارب المليون سنه اخوك......مصطفى

مُساهمة من طرف البروف الجمعة 16 مارس 2007, 6:54 am

اهلا يا مرمر .. نعم .. بتقولى ايه بقى

تامر غنى عن التعريف والله انتى عندك حق لان للاسف الناس دى هيا الى بقت معروفه ومشهوره بس نعمل ايه اذا كان اصلا اللى بيشهرهم وكده احنا وتيمو جه وتيمو راح وتيمو دلوقتى بيغنى فين وتيمو راح السجن " او نوووو ماى جاد " ازاى تيمو البرئ دا يروح السجن والجيش مش حرام عليهم الظلمه دا تيمو مايستحملش .
    وعلى فكره دا من علامات يوم القيامه والله ان ادنى القوم هما الى يظهرو ويشتهروا و الناس اللى المفروض تتعرف لانهم يستحقو ولا حد يعرف عنهم ولا بيسمعلهم وطبعا دا اللى حاصل ..
    وبعدين يا لولو دانتى مشرفه منتدى تامر حسنى وبتحبى تكتبى كل اخباره وصوره ازاى بقى بتقولى انك مش مع الناس اللى بتمووت فيه ؟ يعنى انتى شايفه انه الشخص دا يستحق اننا نعمل علشانه منتدى والناس تدخل مخصوص علشانه وعلشان تعرف اخباره وهوا بيعمل ايه دلوقتى وبعين كفاح ايه بس اللى بتتكلمى عنه دا واحد صوته حلو قال لما يغنى ضربت معاه وبيقبض اكتر من ناس كتير جدا بتشقى فعلا وتتعب وبيطلع عينها علشان تجيب "0.00001 " من اللى معاه وتقوليلى كفاح . كفاح ايه بس اللى بيكافحو انتى بتسمى الغنا والتمثيل كفاح ؟!!
    وبعدين ان امااقعدتش اقول لازم يا جماعه نخدم الوطن وبتاع والجيش دا حاجه وطنيه وواجب وكلام من دا . لا انا عاارف انه وحش الجيش وحش ومالهوش لازمه لكن هوا بقه " وبنحبها وبتاع وندافع عنها " . وبعدين انتى بتقولى انه عطوف وحنين وبتاع . دا ابعد ما يكون عن الصفات الحلوه دى والله وللاسف احنا مخدوعين فيهم للاسف يعنى وماشين وراهم وبنعليهم وهما تحتنا والله . بنعليهم علشان يدوسو علينا
    وفى النهايه بشكر طبعا الكل باطل حبيبى وصديقى وإزى :D على مجهوداته وطبعا الباشا الكبير مؤمن لانه ساندنا ولولو طبعا لانها ردت رد جميل زيها وبالمره بقى اشكر كمان مرمر :D :P لانها رفعت من ضغطنا شويه " كان نازل عندى " ومابشكرك خالص بقه تامر

عدل سابقا من قبل في الجمعة 16 مارس 2007, 7:19 am عدل 1 مرات
    mrmr150
    mrmr150

مُساهمة من طرف mrmr150 الجمعة 16 مارس 2007, 7:10 am

لاء و جاي علي نفسك ليه :twisted:
    بص و لا كاني دخلت:evil:
    بس يا بروف
    هقولك علي حاجه انا عارفه ان اللي معمول لتيمو بروباجنده غير عاديه
    بس مننكرش ان تامر موهوب بجد
    و في غيره طبعا موهوبين
    بس شوف برضه مثلا عبد الحليم و اللي اتعمل له لما مات (مفيش مقارنه بينهم بس اهو من نفس النوع) طبعا مهما تان كان لو كان شيخ الازهر مش منطقي و لا حلال ان حد ينتحر عشان حد
    و تامر حب الناس ليه هو الي خلي له منتديات و اقسام في كل المنتديات و كل الناس بتحبو
    مش ذنبه ان الناس بتحبه و عامله عشانه كده
    مهو في كتير بيغنو و ملهمش لازمه و لا هي جات علي المسكين
    بالنسبه لموضوع الجيش طبعا تامر غلطان و محدش ينكر و مفيهاش كلام
    بس الانسان بيعيش عشان يتعلم من اخطائه و اللي في بلدنا مش جيش فمنلموش اوي يعني لانه مهربش من حرب
    تقدر تقولي اللي دخلو الجيش عملو ايه؟
    و لا حاجه فمهربش من حرب يعني و بعدين ممليون شاب مبيدخلش الجيش
    و انت نفسك تلاقيك مكنتش عايز تتدخل الجيش
    لانه مش جيش ده نظام استهبال كده
    حاجه لا بتقدم و لا تاخر
    عموما انا طولت عليك
    بس لسه مخلصتش كلامي
    انتظرني
    لـــــــــــ عوده ــــــــــي
    البروف
    البروف

مُساهمة من طرف البروف الجمعة 16 مارس 2007, 7:36 am

هههههههههه مرمر ازيك .. انا كنت بهزر معاكى طبعا
    بس احب اقولك ان تامر عادى والله وولا الناس بتحبه ولا حاجه دا الشباب الفاضى هما الى بيحبوه انتى عارفه لو كان الشباب شايف مصلحته كويس و الكل بيشغل والكل ماشى فى السكه الصح ماكنش فى حاجه اسمها تامر اصلا .. يا بنتى دا مغنى انتى فاهمه يعنى ايه مغنى يعنى مالهوش شغلانه غير انه يغنى مش مفيد للدوله ولا للاسلام باى حاجه بل بالعكس دا مضر لاتنين والله سواء للاسلام فى الاول طبعا والدوله لانه بيخلى الشباب تافهه وهايف . والله انا مره شوفت واحد فى الجامعه مقلده فى الشكل والتسريحه " الجميله قوى " بتاعته ونفس كل حاجه وفرحان طبعا بنفسه لانه شبه تامر بالزمه دى مش هيافه بدل لما نلبس محترم ونمشى محترمين لا نقلد تيمو " كووول " اومال حال البلد مايل ليه بس ماهو من كده والله وخدى بالك من حاجه مهمه " من احب قوما حشر معهم " غبي فا يا ريت نحب غيره يعنى ماعتقدش ان هوا دا اللى احب انى احشر معه ..
    وبعدين انا مبسوط طبعا ان انتى رديتى ومستنى رد كمان :P
    loloht
    loloht

مُساهمة من طرف loloht الجمعة 16 مارس 2007, 5:19 pm

انا قولت يا ياسر انى بحبه اه جد بس كمجرد اهتمام بفنان واظن ان كلامى كان واضح ومعنى اهتمام بفنان هو اللى اهتمام باخبار وكده
    وقولت انى مابحبش نوع الناس اللى بتموت فيه لدرجه انهم يعدو يفكرو فيه قبل ما ينامو ويحطو صورتو قدامهم يتفرجو على عنيه لغايه لما ينامو وكده وكمان ياخدوة قدوة ليهم
    واعتقد ان كلامى كان واضح اوووى
    الكل باطل
    الكل باطل

مُساهمة من طرف الكل باطل الجمعة 16 مارس 2007, 7:38 pm

قعلا يا لولو كلامك كان واضح

انا بحب محمد منير زى ما قلت ومتابع اخبارة والبوماته بس يا جماعة انا عاوز الموضوع يبقى فى شي من الرجوله شوية
    انا مش عارف راجل ايه دة اللى يقولك ببص فى عيون تيمو بنام
    ولا اى واحدة اخلاقها تسمحلها لما تشوفة تروح تاخدة بالحضن
    طبعا فى كتير زى تامر سورى اسف تيمو يعنى
    اى ممثل او مغنى له الجمهور بتاعة اللى بيعملوا كدة

طبعا البروف بيقول اللى انا عاوز اقوله .... وهنزعل ليه خلينا فى تيمو وسعد الصغير ودينا والذى منه
    واوعى تعترض هيتقال عليكي فلاح ورجعى وانك بتغير وتحقد على تيمو :) زى ما مرمر قالت

وانا هقولها تانى وتالت والى الابد يا مرمر الحمد لله انى مش معروف لحدج بدام الشهرة كدة

الى شباب مصر العظيم والمناضل
    الدرس انتهى ... لموا الكراريس

ولنا بقية مع تيمو ...

Mesh Mesh
    Mesh Mesh

مُساهمة من طرف Mesh Mesh الجمعة 16 مارس 2007, 11:48 pm

:) :) :) :) بصوا بقى يا جماعة

_ احنا اتخلقنا فى الحياة دى مع اختلاف الاراء والاذواق والعادات والتفكير والا كانت تبقى حياتنا تقريبا مملة
    _ وكل واحد مسموح له انه يقول رايه والجميع يقدر له كل الاحترام والتقدير مادام الطرفين فى حدود الادب والاحترام
    ___ وبصراحة كل اللى هنا بجد من اكتر الناس احتراما انا عرفتهم على مر حياتى

_ بالنسبة لموضوع تامر حسنى (تيموو)
    انا مثلا من المعجبين بيه وكلمة معجب دى بتختلف من واحد للتانى فمعجب دى
    عند نوع من البشر : فتى احلامى مهوسة بيه بموت فيه والكلام ده
    وعند نوع تانى :لا بحب استايله لاقصة شعره لا طريقة كلامه لا لبسه لا00000
    وعند نوع تالت : ده زى القمر يا خلاسى داانا لو شفته ممكن يغمى عليا * طيب ليه يا جماعة تامر انسان عادى زينا والله وكلنا ولاد تسعة ولاهو ابن البطة البيضة واحنا ولاد 000 البطة السودة *
    والنوع اللى انا بنتمى له : بحب صوته واحساسه وهو بيغنى وكلامته ليس اكتر او اقل

__ ومع ذلك ليه بنعلق عليه غلط معجبينه المفروض منبقاش قاسيين فى الحكم هوه كان قال لدى اتهبلى بيا ولا قال دى اتهوسى وشدى فى شعرك الغلط فينا احنا والطريقة اللى بنفكر فيها فى التعبير عن الاعجاب ليه ميبقاش بطريقة يحترمها الجميع واولهم انت يبقى الذنب مش ذنبه
    __ اى مطرب فى العالم يتمنى ويحب يكون ليه معجبين ومحبيبن بيه يعبروا عن اعجابهم بأى طريقة

__ بس احنا اللى بنحدد الطريقة صح ولا غلط ؟؟
    __وبالنسبة يا ماجد لموضوع مبتنمش غير لما تشوف صورته اللى معلاقها دى ده اسمه هبل مصدقاه اقولك تيجى نعلن عنها فى اكبر شركات الادوية لعلاج الارق
    __ تامر حسنى مطرب له معجبينه ومهوسينه وهو حابب كده وحابب حياته كده وده من حقه برده واظن كل واحد حر فى حياته وبيختارها بالطريقة اللى تناسبه وبالنسبة لموضوع فسخ الخطوبة ده ميت واحد بيفسخ خطوبته لاسباب اهيف من كده بس الفرق انه مش عليه الضوء
    __ وما اكثر الاشاعات فى الوسط الفنى 000000 قصدى كله اشاعات
    مااااااااعلينا __تامر حسنى __ مطرب جميل وله احساسه الخاص
    وفى الاخر برده بقول يااااااااااااااجماعة

اختلاف الراى ميقطعش للبت جلابية:D :D :D :D
    البروف
    البروف

مُساهمة من طرف البروف السبت 17 مارس 2007, 8:12 am

إزيك يا مشمش عامله ايه اولا شكرا على ردك دا . رد باشا والله وانا بحترمه جدا بس برده ماختلفناش انتى بتقولى ان معجبيه هما الى غلطانين وبتاع . ماشى المفروض منا بقه نصلح الغلط دا مش نقف معاه ونساعده انه يكبر كمان وكمان . والله اصل موضوع تامر دا مش موضوع شخص بعينه لا دا خاص بشعب والله ان الشعب خلاص اتجه فى اتجاه تانى خالص غير اللى المفروض يبقى فيه . خلاص بقى سيبنا كل حاجه وبدانا نهتم بالفنانين والفنانات واخبارهم دانا بيتهيالى مابنحبش نعرف اخبار قرايبنا ولا بنسال عنهم بس تيمو لا لازم نتابع اخباره ونشوف وصل " بكفاحه " لحد فين ولا غنى كام اغنيه البطل و " تعب " فى تلحينهم ولا وهوا بيرقص على المسرح كان فعلا يصعب على الكافر " بطل حقيقى " هوا يا جماعه الهدف من الموضوع بكل بساطه والله اننا نفهم بقه احنا عايشين ليه ونمشى فى الطريق الصحيح اه لازم نغلط دا اساسى احنا مش ملايكه صح بس نحاول نصلح بقه مش نخربها اكتر ماهى خربانه . والسؤال هنا بقه تخيلو ان مافيش حاجه اسمها تامر ولا الى زيه علشان معجبيه مايزعلوش يعنى مافيش حد من الناس دى موجوده تفتكرو المجتمع هاينصلح حاله شويه ولو صغيرين ولا لأ ؟؟ فكرو بقه وفى الاخر احب اقول لولو يعنى ماتضيقيش كده يعنى احنا اتقفنا ان مافيش حد يزعل وذكرتك بالاسم يعنى ومعلش تيمو " جدع " وبيقدر النقض .
    الكل باطل
    الكل باطل

مُساهمة من طرف الكل باطل السبت 17 مارس 2007, 7:59 pm

مشمشه تسلم ايدك ردك جميل فعلا
    ومفيش افساد للود ولا حاجة :) احنا كلنا اخوات ومتفاهمين بس المشكلة ان محدش فاهم انا وياسر نقصد ايه دة كل الموضوع
    LEADER
    LEADER

مُساهمة من طرف LEADER الإثنين 19 مارس 2007, 11:13 am

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

انت بتتكلم عن الرجوله وعن الشخصيات اللى بتعشق الاخ تامر

عشق والعياذ بالله

بس على فكرة فى ناس العن واضل من كده

وربنا يهدى الجميع

وانا عن نفسى هقول رائى اهو

والاختلاف فى الرى لا يفسد للود قضية

بعد اذن الجميع ومع احترام كل الاراء

انا بصراحه مش هتكلم من ناحية الاعجاب والانتقاد

انا هتكلم من ناحية الدين والشرع والتوحيد

وهتكلم عن الغناء عامة

سيبكم بقى من تامر وعمرو وشرين ومش عارف مين

اولا
    الغناء حرام

الدليل

من القرآن الكريم

قال الله تعالى مخاطبا ابليس ( واستفزز من استطعت منهم بصوتكـ واجلب عليهم بخيلكـ ورجلكـ وشاركهم فى الاموال والاولاد وعدهم وما يعدهم الشيطان الا غرورا
    )

فسر مجاهد كلمه (بصوتكـ) بانها الغناء والمزامير

وقال الله تعالى ( ومن الناس من يشترى لهو الحديث ليضل عن سبيل الله بغير علم ويتخذها هزوا اولئكـ لهم عذاب مهين
    )

أقسم ابن مسعود رضى الله عنه ان المرا بــ ( لهو الحديث ) هو الغناء

من السنة

يقول رسول الله صلى الله عليه وسلم ( ليكونن من امتى اقوام يستحلون الحر والحرير والخمر والمعازف
    )
    وهذالحديث من نبوءات النى صلى الله عليه وسلم التى نراها الان حيث يستمع الناس الى المعازف ولا ينتبهون الى انها حرام بل ويستحلون ذلكـ

وعن انس رضى الله عنه مرفوعا (ليكونن فى هذة الامه خسف وقصف ومسخ وذلكـ اذا شربو الخمر واتخذوا القينات وضربو بالمعازف
    )

(
    القينات ) هى المغنيات وهذا الحديث من نبوءات النبى صلى الله عليه وسلم التى نخشى ان تقع فينا فقد حدث ما حذر النبى صلى الله عليه وسلم من عواقبه

على فكرة انا ازهرى
    يعنى لو حد عايز يناقشنى فى اى حاجه انا تحت امره فى اى وقت
    ده من حيث حله الغناء وحرمانه
    بس انا عايز اقول حاجه لاى انسان
    والله الكلام ده مهيفيدكـ فى اى حاجه

دا بالعكس هيضركـ
    ونصيحه منى لاى انسان
    لو قريت القرآن الكريم ولو فى اليوم آيه
    خير من الف اغنية فى اليوم

وربنا يهدى الجميع ويا ريت ميكونش حد زعل منى

او ادايق من كلامى

عدل سابقا من قبل في الثلاثاء 20 مارس 2007, 9:39 am عدل 1 مرات
    الكل باطل
    الكل باطل

مُساهمة من طرف الكل باطل الإثنين 19 مارس 2007, 3:47 pm

الله عليك والله

معنديش تعليق بعد كلامك دة
    loloht
    loloht

مُساهمة من طرف loloht الإثنين 19 مارس 2007, 7:49 pm

ليدر بجد مفيش كلام يتقال بعد ردك اعتقد انك قلت كل المفيد مش حقلك حاجه غير جزاك الله كل خير وربنا يحميك ويوفقك يارب
    LEADER
    LEADER

مُساهمة من طرف LEADER الإثنين 19 مارس 2007, 9:50 pm

وجزاكم الله خيرا منه
    وربنا يوفق الجميع ويهديهم
    البروف
    البروف

مُساهمة من طرف البروف الثلاثاء 20 مارس 2007, 7:51 am

ابو ليدر حبيبى ما شاء الله على كلامك طبعا راى الدين كده بينهى الموضوع وربنا يجازيك خيرا ان شاء الله وشكرا ياباشا
    LEADER
    LEADER

مُساهمة من طرف LEADER الثلاثاء 20 مارس 2007, 9:42 am

ويجازكـ افضل منه ان شاء الله
    وتسلم على الموضوع
    لحظة
    لحظة

مُساهمة من طرف لحظة الخميس 22 مارس 2007, 3:17 am

ربنا يكرمك ياليدر على ردك ده

وفعلا على رأيك ياماجد مش للدرجه دى
    وكمان يالولو خليكى فرى شويه
    زى ما بتحبى تناقدى اتقبلى النقد

الله

ياجماعه ايه اللى انتم فيه ده
    دى مصيبه سودة
    ياربى عليكم
    ايه اللى حصل
    تيمو مين
    اه انا بحب اسمعه عشان احساسه رائع
    اوكى
    بس مش معنى كده
    انى انام واقوم واروح اى حته وهو معايا
    مش للدرجه دى
    اوكى
    بسمع اغنيات ليه بفتكر ذكريات وناس فاتت على حياتى
    بس مش عشان كده
    اقول انا بعشق تيمو
    انا هجن
    هو فى ايه مالكم

هتقابلوا ربنا وتقوقلوله اصل احنا كنا بنحب تيمو
    لا اله الا الله
    سيدنا محمد رسول الله
    الواحد هيخرج عن وعيه الطبيعى
    وربنا يهدى
    بجد
    ربنا يهدى

سلام
    LEADER
    LEADER

مُساهمة من طرف LEADER الخميس 22 مارس 2007, 10:35 am

يا لحظه الموضوع مش كده بالظبط
    الموضوع ان فى ناس مغرمه لدرجه العشق للاخ تامر وغيره من الشخصيات
    بس احنا الحمد لله مش زى الناس ديه
    الناس ديه تقدرى تعتبيرها ضعاف نفوس
    وربنا يهديهم جميعا
    وجزاكم الله خيرا
    loloht
    loloht

مُساهمة من طرف loloht الخميس 22 مارس 2007, 4:32 pm

مين قالك يا لحظه انى ما تقبلتش النقد بالعكس انا تقبلته جدااااااااا انا كمان مش بسميه نقد انا بسميه نصيحه لان دول اخواتى يعنى لما يقولولى على حاجه فيا انا بعتبرهم بينصحونى وخايفين عليا مش بينتقدونى
    وبعدين انا احترمت رايهم كلهم جداااااااا يعنى:
    ياسر انا اه اتناقشت معاه فى كلامه بس مجرد نقاش لانى من حقى انى اقول رايي فى كلامه وبعدين هو بردو يقول رايه فى كلامى ويشوفنى لو قايله حاجه غلط يقولى عليها
    ماجد طبعا انا محترمه رايه جداااااااااااااااا اخويا وبينصحنى لازم اتقبل نصيحته
    ليدر بقى انا بجد قدرتش اكلم نص كلمه قدام رده وانا والله احترمته جداااااااااااا بعد الرد ده يعنى واحد بيرد عليا من القران والسنه لازم غصب عنى اتقبل كلامه
    وبجد يا جماعه لو حد فيكو شايف سؤاء ليدر او ماجد او ياسر انى ماتقبلتش نقده او انى كلمت حد فيكو بطريقه مش كويسه فانا اسفه
    لحظة
    لحظة

مُساهمة من طرف لحظة الجمعة 23 مارس 2007, 12:47 am

انا مكنش قصدى انى اسيئ الى حد فى المنتدى احنا كلنا اخوات

فهمتى قصدى يالولو وعمو ليدر كمان
    انا كل اللى نرفزنى الاسلووووووووووب
    معلش
    طب هقولكم على حاجة
    انا كنت مجنونة عمرو دياب
    لحد ما وصلت لدرجه انى لقيت انه كله تفاهه
    انا كنت بحبه عشان اخويا بيحبه
    بس
    عمتا
    انا كمان بحب تيمو بس مش لدرجه الجنون